Rozpiski Zorga

Dyskusje o rozpiskach, składaniu armii etc.

Moderatorzy: Kubbek, Krawat

Rozpiski Zorga

Postprzez Zorg » Pon Paź 15, 2012 8:36 am

Przymierzam się do listy 12. VGK - (confident/veteran) więc jednostki są dosyć drogie ale wcale nie ma ich aż tak mało :)
Generałowie! Jak zawsze proszę o wasze cenne rady ws. poniższej rozpiski.

80 Company Hq
220 VG Schutzen Platoon
270 VG Sturm Platoon

65 Infantry gun pl (2 leIG37)
70 VG Scout pl. (3 rifle teams)

345 Jagdtiger
395 Volks Tank Hunter pl (4 StuG G late)

100 VG AA Gun p (3x3,7cm)
155 VG Light Artillery Batt. (3x 10,5cm leFh18/40)
5 koniki z transportem

105 Sporadic Me262 Sturmvogel
____________________________________
1800 pkt - 8 Platoons - Sporadic Air Support

Wyliczanka:
- mamy drogie dowództwo z pfaustami i assault rifle, które są dosyć fajne ale 80 pkt?! compulsory więc nie ma co myśleć
- dwa 7 podstawkowe plutony piechoty siedzące na objectivach, sturm ma 5 AR i 2 Rifle/MG a schutzen 7 R/MG, wszyscy mają pfausty więc drżyjcie shermany

- nowe działa piechoty - niby w niczym nie są dobre ale jest to wsparcie bardzo uniwersalne - bombardment na 3/6+ (więc piny piechoty), bezpośrednio 2/9/3+ więc shermana od boku zniszczą, od przodu się nie nastawiam ;) no i mają smoke`a!
- scouci - żeby wypatrywać jakchś ambushy i innych amerykańskich górników, przeciwko innej piechocie dają mi always attack ale też i spearhead move dla plutonów piechoty - nie jestem pewien czy to taka dobra rzecz (zwłaszcza to 1.), może na coś zmienić? moździerze?

- Jagdtiger- nie pytajcie, mam słabość do wielkich kotów ;) poza tym jest nieco lepszy od KT bo wreszcie ma BTG! i 2+ firepower
- StuGi są jednak dużo lepsze niż hetzery a różnica w cenie 10 punktów z ww. różnice jest nieadekwatna, po 20 pkt byłoby adekwatniej, model late ma dodatkowy co-ax MG co może się przydać

- 3 pelotki 3,7cm powinny dobrze ochronić moich "ludowców" :) na większe punkty kupiłbym cieżarówki za 5pkt
- 3 haubice 10,5cm - optymalna wielkość baterii koszt/efekt dla ubogiego w punkty, kosztuje tyle co pluton moździerzy, stopuje piechotę aż miło, od góry może otworzyć i shermany, koniki na wszelki wypadek

- Sturmvogel sporadic -> ten wybór bo lubię mieć wsparcie lotnicze, 3 kostki statystycznie wiele nie zrobią ale przy dobrym rzucie mogą namieszać aliantom
Ostatnio edytowany przez Zorg, Pią Gru 14, 2012 9:08 am, edytowano w sumie 1 raz
Razvedchik, chik, chik, chik! - starszyj sierżant Czernousow
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
Zorg
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1641
Rejestracja: Sob Lut 18, 2012 3:28 pm
Miejscowość: Katowice

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Shonsu » Pon Paź 15, 2012 8:50 am

Ja bym się w tym ustawieniu nie palił do always attack na inną piechotę i jednak zrezygnował ze scoutów.

Niemieckich dział 10,5 nie lubię bo bez zasad specjalnych innych nacji nie widziałem ani u siebie ani u innych, żeby coś ciekawego robiły. Jeśli je lubisz to mogą być, tylko zorganizuj jakiś drugi dym (Może moździeże? Jak rozumiem nowe działa piechoty mają dym tak jak stare, tylko direct) - żebyś nie stał przed dylematem i mógł z ciężkich dział strzelać normalnie.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Zorg » Pon Paź 15, 2012 9:05 am

Nowe dziala sa identyczne ze starymi lelG37 wiec tak jak piszesz tylko direct smoke. No wlasnie ci scouci i stosstaktik mi sie srednio podoba, musze ich wywalic i wrzucic mozdzierze lekkie. Tylko skad punkty wziac, jednak hetzery zamiast StuGow?
Razvedchik, chik, chik, chik! - starszyj sierżant Czernousow
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
Zorg
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1641
Rejestracja: Sob Lut 18, 2012 3:28 pm
Miejscowość: Katowice

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Shonsu » Pon Paź 15, 2012 9:17 am

Zorg napisał(a):Nowe dziala sa identyczne ze starymi lelG37 wiec tak jak piszesz tylko direct smoke. No wlasnie ci scouci i stosstaktik mi sie srednio podoba, musze ich wywalic i wrzucic mozdzierze lekkie. Tylko skad punkty wziac, jednak hetzery zamiast StuGow?


Jeśli nie ma jakiejś możliwości (nie znam dokładnie briefingu) typu wymiana pelotek na tańsze, to pozostaje zrezygnować z dział piechoty i scoutów i kupić za to pluton moździeży, z którego w razie potrzeby zrobisz kampfgrupę, żeby mieć 8 plutonów.

StuGów na Hetzery bym nie wymieniał, bo overloaded to duża wada.

Tak wogólę pieruńsko drogie to HQ. Tam jest tylko 1iC i 2iC z faustami czy coś jeszcze?
Ostatnio edytowany przez Shonsu, Pon Paź 15, 2012 9:19 am, edytowano w sumie 1 raz
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Terry » Pon Paź 15, 2012 9:17 am

Nie widziałem tej listy, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że w świetle tego co inni wystawiają na 1800 to wygląda to strasznie przeciętnie. Możeby się ograniczyć do 6 plutonów? Wywaliłbym recon, art i samolot i troche wzmocnił reszte. Można więcej tych dział brać, czy tylko 2? Spróbowalbym też dać dwa jagdtigery. Może nawet wersja skrajna z 4 plutonami? :) HQ (są moździerze?), 2x piechota, AA i jagdtigery (ze 3 da się pewnie wtedy wcisnąc ). Generalnie im więcej masz plutonów tym ta piechota bardziej traci na wartości, a nie po to płacisz za nią tyle punktów.
Terry
Chorąży sztabowy
Chorąży sztabowy
 
Posty: 516
Rejestracja: Pią Paź 06, 2006 6:27 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Zorg » Pon Paź 15, 2012 9:26 am

Hmm to tak. hq drogie, ma assault rifle i fausty, w dodatkach schrecki po 25 i snajperzy po 50.
Plotki tylko 1 opcja, 3 sztuki za 100pkt.
Ropziska ma być turniejowa - chciałbym sobie poradzić ze wszystkim. Drugi Jagdtiger jest kuszący ale wtedy robi się z tego powoli schwere panzerjagerkompanie ;)
A co do artylerii to są dwie szkoły, nie kocham jej ale jeśli jej nie wezmę to co rozsądnego wstawić za nich?
Razvedchik, chik, chik, chik! - starszyj sierżant Czernousow
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
Zorg
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1641
Rejestracja: Sob Lut 18, 2012 3:28 pm
Miejscowość: Katowice

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Shonsu » Pon Paź 15, 2012 9:30 am

Terry napisał(a):Może nawet wersja skrajna z 4 plutonami? :) HQ (są moździerze?), 2x piechota, AA i jagdtigery (ze 3 da się pewnie wtedy wcisnąc ). Generalnie im więcej masz plutonów tym ta piechota bardziej traci na wartości, a nie po to płacisz za nią tyle punktów.


Moim zdaniem marnie - nie mieliby always attack (przy małej ilości plutonów lepiej atakować - a i tak czasem atakujący też ma rezerwy) a obrona objectiwów przy rezerwach byłaby bardzo słaba - nawet pod względem pepancu (tygrysy niemal samotne na stole).

Nawet przy always attack bym się na coś takiego nie zdecydował u piechoty, bo właśnie potrzebuje ona na stole zestaw supportu - dym, pinningi itp., żeby mieć szansę w ataku. Pancerka na 4 plutonach się sprawdza, ale to inna bajka. Przy tylu tygrysach co proponujesz to lepiej byłoby się po prostu oprzeć o briefing jagdtigerów.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Kubbek » Pon Paź 15, 2012 10:20 am

Na moje oko zwiad z robieniem z nich always attack jest w zwykłych bitwach mocno średnio opłacalny - może w takim cityfight by się opłacał, ale nie kiedy przychodzi do ataków w wmiarę otwartym terenie. Do lotnictwa nie jestem jakoś specjalnie przekonany podobnie jak do pelotek (które nie są na ciężarówkach/halftrackach).

Jak to mówią krytykować można, ale lepiej wysunąć kontrpropozycję. Oto zatem moja (z czymś w tym stylu się noszę myśląc o Volksach):

hq (2x MP44 + faust) + 3xschreck - 155pkt
Volks sturm platoon (5x MP44 faust + 2x MG faust + 1x schreck) - 295pkt
Volks schutzen platoon (5x R/MG faust) - 155pkt

Volks pionier platoon (10x Rifle fust + wóz) - 295 pkt
4x Stug (late) - 395 pkt
1x Sturmtiger - 160 pkt
Volks Corp Artillery Battery (3x Pak43) - 225 pkt
Volks rocket artillery battery (3x Nebelwerfer 15cm) - 70 pkt

7 plutonów (z kampfgruppy będzie 8 ), 1750 pkt

Alternatywą jest wyrzucenie Sturmtigera, jedengo schrecka i zamiana Stugów na standardowe, a zamiast tego dorzucenie kolejnych 3 Paków43. Sądzę, że jest to jednak mniej uniwersalne rozwiązanie (bardziej nastawione na defensywę, słabe ofensywnie). Jest sporo piechoty, Stugi i Sturmtiger do kasowania bardziej upierdliwych dział przeciwnika (kotek kasuje je automatycznie na 4+) więc siła do ataku powinna być. W obronie Paki43, Stugi, piechota broniąca się zza zasieków.
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 5043
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Terry » Pon Paź 15, 2012 12:48 pm

Shonsu napisał(a):
Terry napisał(a):Może nawet wersja skrajna z 4 plutonami? :) HQ (są moździerze?), 2x piechota, AA i jagdtigery (ze 3 da się pewnie wtedy wcisnąc ). Generalnie im więcej masz plutonów tym ta piechota bardziej traci na wartości, a nie po to płacisz za nią tyle punktów.


Moim zdaniem marnie - nie mieliby always attack (przy małej ilości plutonów lepiej atakować - a i tak czasem atakujący też ma rezerwy) a obrona objectiwów przy rezerwach byłaby bardzo słaba - nawet pod względem pepancu (tygrysy niemal samotne na stole).

Nawet przy always attack bym się na coś takiego nie zdecydował u piechoty, bo właśnie potrzebuje ona na stole zestaw supportu - dym, pinningi itp., żeby mieć szansę w ataku. Pancerka na 4 plutonach się sprawdza, ale to inna bajka. Przy tylu tygrysach co proponujesz to lepiej byłoby się po prostu oprzeć o briefing jagdtigerów.


Różnica polega na tym, że tu mamy kompanię piechotną więc jest większa szansa na obronę, atakowanie tym to moim zdaniem przegrana sprawa. W pierwotnej rozpisce zaproponowanej przez kolege plutonów innych niż piechota jest tak dużo, że ona zostanie po prostu olana. Nie twierdzę, że to jakiś rewelacyjny plan, zgadzam się, że łatwo nie będzie, ale patrząc z punktu widzenia np. kompanii tygrysów 8 plutonów każdy z jakims gówienkiem to dużo łatwiejszy przeciwnik niż 4 dopakowane. Możnaby też olać jagdtigery i dać 3 pluton piechoty i te mocne paki. Wtedy na pewno wejdzie jeszcze AA i coś tam żeby było 6 plutonów.
Terry
Chorąży sztabowy
Chorąży sztabowy
 
Posty: 516
Rejestracja: Pią Paź 06, 2006 6:27 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Zorg » Pon Paź 15, 2012 9:51 pm

A co myslicie o tym Stosstaktik gdy ma sie scoutów - always attack przeciwko piechocie ale też spearhead deployment move dla VG scout, sturm, schutzen i pioneer platoons?
Razvedchik, chik, chik, chik! - starszyj sierżant Czernousow
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
Zorg
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1641
Rejestracja: Sob Lut 18, 2012 3:28 pm
Miejscowość: Katowice

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Thagg » Pon Paź 15, 2012 10:00 pm

Zorg napisał(a):A co myslicie o tym Stosstaktik gdy ma sie scoutów - always attack przeciwko piechocie ale też spearhead deployment move dla VG scout, sturm, schutzen i pioneer platoons?


Spearhead jest nieco przereklamowany, szczegolnie na piechocie. Pamietaj ze i tak sie nei zblizysz na mniej niz 16" od przeciwnika, a najczesciej strefa rozstawiania to wlasnie 16".
Thagg
Major
Major
 
Posty: 3189
Rejestracja: Czw Kwi 17, 2008 10:51 pm

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Shonsu » Czw Paź 18, 2012 11:10 am

Jak już pisałem - moim zdaniem always attack jest u nich słaby, jak zresztą na ogół ataki niemiecką piechotą z buta na inną piechotę (oczywiście zakładając równy poziom graczy). Gdyby mieli atak w nocy przeciwko każdej piechocie to bym się zastanawiał.

Przeciw piechocie wyrózniają ich Hetzery z miotaczami, ale moim zdaniem (jeszcze nie testowałem) taka rozpiska jest nieuniwersalna. Hetzery konsumują im jeden z dwóch slotów pancernych podczas gdy na czołgi nic nie mają, nie są wcale takie tanie ani trudne do zniszczenia a w sumie jednorazowego użytku (to nie ruskie - ani nie mają działa ani nie mogą assaultować). Będę je chętnie testował jak dostanę Nuts ale raczej u panzergrenadierów, gdzie slotów pancernych jest więcej.

Btw. po tych hetzerach przydałaby się errata sdkfz z miotaczami, który spełniałby swe funkcje gdyby nie był tak drogi (stąd pewnie jego "popularność" na stołach).

Poza tym do ataku na inną piechotę masz to co zwykle niemiecka piechota (czyli niewiele), tylko jeszcze mniej bo plutony droższe. Lepiej się bronić, straszyć czołgi faustami a piechotę kontrą z assault rifli.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Volksgrenadier Kompanie 1,8k

Postprzez Zorg » Pią Paź 19, 2012 12:29 pm

No to przemyślałem wasze rady i popełniłem coś takiego:

80 Company Hq
155 VG Schutzen Platoon (5 podstawek)
270 VG Sturm Platoon (7 podstawek)
65 Infantry gun pl (2 leIG37)

345 Jagdtiger
340 Volks Tank Hunter pl (4 Hetzer)

225 Corps Artillery Batt. (3FK43)
100 VG AA Gun p (3x3,7cm)
70 Volks Rocket Launcher Batt (3 15cmNW41)

100 FW 190F
1750

Te pelotki są mało przekonywujące ale chyba lepsze takie niż żadne. No i co teraz myślicie? Są PaK43 jako AT i artyleria, zamiast StuGów Hetzery bo tańsze.
Razvedchik, chik, chik, chik! - starszyj sierżant Czernousow
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
Zorg
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1641
Rejestracja: Sob Lut 18, 2012 3:28 pm
Miejscowość: Katowice

Re: Rozpiski Zorga

Postprzez Zorg » Pią Gru 14, 2012 9:21 am

Cześć
ostatnio jaram się Sovietami, grałem Razvedką i jest ona łana, miła i ciekawa ale brakuje mi w niej kopnięcia (IS lub ISU) i wymyśliłem taką oto rozpiskę:

Peredovoye Otryad 1750 Points, 6 Platoons
Compulsory Peredovoye Otryad HQ - 1x CinC Rifle, 1x 2iC Rifle, 2x Jeep (30 pts)
- Kommissar - 1x Komissar, 1x Jeep (10 pts)
- Transport - 1x Replace all Jeeps with M3A1 (5 pts)

Compulsory Tankovy Company - 1x Command T-34/76, 4x T-34/76, 5x SMG Tank Escort (325 pts)

Compulsory Inomarochnikiy Tankovy Company - 1x Command M4 76mm, 4x M4 76mm (475 pts)

Compulsory Motostrelkovy Company - 1x Command SMG, 7x SMG (155 pts)

Gvardeyskiy Tyazhelyy Tankovy Company - 1x Command IS-2 obr 1943, 2x IS-2 obr 1943, 3x SMG Tank Escort (435 pts)

Razvedki Platoon - 1x Command Rifle/MG, 8x Rifle/MG, 5x M3A1 (205 pts)

Light Armoured Car Platoon - 1x Command BA-64, 3x BA-64 (110 pts)
- Options - 2x Replace AA MG with Hull mounted PTRD (0 pts)

Jakimś tam pomysłem na zmianę jest wymiana T34/76 na M3 Lee ale to tylko 25pkt oszczędności na plutonie a kolejny lee z desantnikiem kosztuje 50pkt a nie mam skąd uwolnić tych 25.
Drugi pomysł to zmiana 3 Is2 na 3 ISU 122 z Lejtnantem Ratem i desantnikami i wtedy się zmieści 6 Lee z desantnikami jeśli usunę komisarza batalionu...
Razvedchik, chik, chik, chik! - starszyj sierżant Czernousow
http://osttfront.blogspot.com/ ---> subiektywny blog o Wargamingu i nie tylko :)
Awatar użytkownika
Zorg
Porucznik
Porucznik
 
Posty: 1641
Rejestracja: Sob Lut 18, 2012 3:28 pm
Miejscowość: Katowice

Re: Rozpiski Zorga

Postprzez Shonsu » Pią Gru 14, 2012 11:50 am

1. Otryad vs Razvezdky - kwestia gustu tu i tu są zalety. Ja gram Otryadem akurat bo właśnie chciałem ciężkie czołgi (głównie dla nich gram ruskimi i niemcami), ale bez nich też można żyć i te same punkty skutecznie rozlokować w Razvedky (kopnięcie przeciwpancerne masz w tańszych SU-100 a oszczędzone punkty inwestujesz w to w czym SU ma niedociągnięcia w porównaniu do ciężkich czołgów).

Otryad ma poważną wadę w postaci obowiązkowej piechoty z buta. Też mi się na początku wydawało, że taka piechota ma swoje zastosowania ale jednak mocno odstaje od reszty rozpy i w praktyce spłaca się raz na ruski rok. Pluton Razvedky byłby sto razy lepszy. Innymi słowy ponad 100p. w plecy. Druga sprawa to Razvedky ma trochę lepszy dobór supportu (poza brakiem ciężkich czołgów) i trzecia - może czerpać z red army (nie wszędzie warto dopłacać za fearless) a Otryad tylko wtedy gdy nie ma innego wyboru.

2. ISU-122 są bardzo dobre - grałem nimi na ostatnim masterze w Wawie. Rat to strata punktów - w praktyce jego bonusy niewiele znaczą.
Trzeba tylko pamiętać, że to inny czołg niż IS, nie tylko z powodu statystyk - to bardziej support strzelecki i tank hunter - ma lepsze strzelanie (Volley) ale nie powinien się zbliżać do piechoty na odległość assaultu, chyba że ma oczywistą przewagę.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Następna

Wróć do Flames of War - forum rozpisek

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron