Sowieci

Dyskusje o rozpiskach, składaniu armii etc.

Moderatorzy: Kubbek, Krawat

Re: Sowieci

Postprzez Leszczyc » Wto Maj 23, 2017 9:57 pm

LajoN napisał(a):Do rozpiski Zorga zamienil bym np 2 katiusze + pelotki(boforsy) a zdjąl tank eskorty z t-34/76. Do assaultu są isy. Dodatkowo możesz im dać 0,5 żeby same mogły się bronić przed samolotami :)


I 3 ISy wystarczą? Dwa baile i jestem w czarnej dupie ;)

Zorg napisał(a):Dwie katiusze z dodatkową załogą działają jak 4 Katiusze. Jeśli dasz radę znaleźć punkty - weź dwie kolejne.


Działają, ale tylko do obliczania pola (4x większy obszar) ostrzału - jak to już słusznie napisał reksio. Też mi się nie podoba ta zmiana ;)

Zorg napisał(a):Tankodesantniki kupione jako pluton - możesz ich wystawiać jako piechotę lub jako tankodesantniki - wybierasz przed grą.


A, to faktycznie warto, dzięki! :) Tylko to cholera kolejne modele... Tak swoją drogą gdzieś widziałem tu na forum wpis, że to, że Sowieci na EW są drodzy do zbierania to mit. Więc oficjalnie ogłaszam - jeśli chcesz mieć choć jedną kompanię piechoty (a Strelkovy to przecież DWIE kompanie po min. 2 plutony, każdy 9 podstawek) to TO NIE JEST MIT :shock:

reksio napisał(a):A co do Szturmowika - koniecznie go zostaw. Samodzielnie rozkręca większość pancerek.


No dobra - a 2 czy 3? 2 chyba powinny wystarczyć, skoro to "latające czołgi"?
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!
Awatar użytkownika
Leszczyc
Starszy sierżant sztabowy
Starszy sierżant sztabowy
 
Posty: 240
Rejestracja: Pon Maj 08, 2017 12:53 pm

Re: Sowieci

Postprzez Shonsu » Śro Maj 24, 2017 5:47 am

Co do ISów to te dwa baile najpierw próbujesz zrzucić a jak się nie uda jest jeszcze rzut morale. Czyli w takiej sytuacji masz tak jakby 3 rzuty na 3+ żeby je ocalić - raczej mała szansa że uciekną. 3 ISy dadzą radę, kwestia morale w V4 jest mz. wyolbrzymiana. Choć oczywiście jakby się udało upchnalbym 4.

Co do Sturmovików to jeśli są w stanie samotnie wygrać grę z pancerką (a mz. są) to warto w nie wrzucić każde punkty. Chodzi żeby na maksa wykorzystać każdy nalot. Dwoma działkami możesz nie społowic plutonu weterańskich czołgów a trzema raczej tak.

Co do kosztu ruskich - akurat piechota to najtańszy typ modelu w tej grze (poza samolotami) :) i zawsze da się zrobić parę dodatkowych baz np. z obsługi dział czy przyklejając mniej modeli na niektóre podstawki. Ruskie robią się drogie gdy grasz średnią pancerką bez zvezdy.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Sowieci

Postprzez reksio » Śro Maj 24, 2017 8:02 am

Shonsu napisał(a):kwestia morale w V4 jest mz. wyolbrzymiana.


W zgadzam się prawie w 100%. Prawie, bo jak się tworzy plutony z 2 maszyn, to trzeba się liczyć, że przy pechowych rzutach, można się szybko pożegnać z plutonem. Na taką ilość czołgów, trzeba mieć po prostu plan (np. mieć je z morale na 3+, albo trzymać blisko dowódcy, żeby korzystać z przerzutów jakby coś nie poszło).
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2546
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Sowieci

Postprzez adrian » Śro Maj 24, 2017 9:13 am

Ja natomiast z doświadczenia nie do końca zgodzę się z opinią o Sturmovikach, które przylatują losowo na 4+, w poprzedniej edycji można było zarządzać pulą kości. Samoloty są ogólnie mocniejsze, łatwiejsze w użyciu, ale ich przybycie jest losowe. Dlatego brałbym 2 Sturmoviki za chyba 220 punktów, 290 w „killerów na 4+” to zbyt dużo. Zobaczymy jakie zmiany na lejta dla Rosjan zasygnalizuje książka na front wschodni.
adrian
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 10:54 pm
Miejscowość: Loża Szyderców - oddział wrocławski

Re: Sowieci

Postprzez LajoN » Śro Maj 24, 2017 9:36 am

Przylatują losowo to fakt, ale teraz są plutonem a nie obcinają rozpiski i 200-290 pkt. To jest duży plus. Poza tym przylatywanie na 4+ jest nadal lepsze niż na 5+ i to z losową ilością modeli :D
EW: Piechota, Kozacy, Pancerka
MW: jeszcze nic
LW: Wszystko do sowietów poza heavy tankovym i lend lese:)
Awatar użytkownika
LajoN
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1286
Rejestracja: Sob Lut 26, 2011 4:39 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Sowieci

Postprzez Shonsu » Śro Maj 24, 2017 10:28 am

adrian napisał(a):Ja natomiast z doświadczenia nie do końca zgodzę się z opinią o Sturmovikach, które przylatują losowo na 4+, w poprzedniej edycji można było zarządzać pulą kości. Samoloty są ogólnie mocniejsze, łatwiejsze w użyciu, ale ich przybycie jest losowe. Dlatego brałbym 2 Sturmoviki za chyba 220 punktów, 290 w „killerów na 4+” to zbyt dużo. Zobaczymy jakie zmiany na lejta dla Rosjan zasygnalizuje książka na front wschodni.


Losowe jest wszystko. :)

Chodzi o potencjał w zmienianiu gry. Mając szczęście w rzutach na zwykłych działach/czołgach i tak nie zniszczę jednostek których nie widzę albo królewskich od frontu. Mając szczęście na sturmovikach niszczę każdy pluton w tej grze, gdziekolwiek by nie stanął.

Poza tym nawet patrząc czysto statystycznie sturmoviki są po prostu super wyporne - większość briefingów nie ma takiego AA, żeby statystycznie zniszczyć 3. Działka są z kolei super mocne, nalot można porównać do ambusha - jeśli nadlecą to statystycznie dowolny cel jest w czarnej... rosji. ;) W efekcie są zwykle mniej losowe niż większość innych plutonów w tej grze.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Sowieci

Postprzez adrian » Śro Maj 24, 2017 11:01 am

Tak, są lepsze, ale nie takie wunderwaffen jak wynika z pobieżnej lektury zasad. Na przykład w ostatniej bitwie przez 9 tur przyleciał dwa razy.
adrian
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Paź 01, 2006 10:54 pm
Miejscowość: Loża Szyderców - oddział wrocławski

Re: Sowieci

Postprzez LajoN » Śro Maj 24, 2017 11:07 am

to się zdarza ale to i tak lepiej bo przeciwnik ma kupę w majtkach, że może przylecieć a to już sporo :D co do rzutów z dupy to w weekend na turnieju 1 gra grałem chyba 12 tur i przyleciał 1 raz..
EW: Piechota, Kozacy, Pancerka
MW: jeszcze nic
LW: Wszystko do sowietów poza heavy tankovym i lend lese:)
Awatar użytkownika
LajoN
Podporucznik
Podporucznik
 
Posty: 1286
Rejestracja: Sob Lut 26, 2011 4:39 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Sowieci

Postprzez Leszczyc » Śro Maj 24, 2017 1:01 pm

Shonsu napisał(a):Dwoma działkami możesz nie społowic plutonu weterańskich czołgów a trzema raczej tak.


Moment, bo chyba nie rozumiem, jak działają działka lotnicze w takim razie. Mają ROF2, ale na każdy samolot? Myślałem, że liczba samolotów ma znaczenie tylko przy zestrzeliwaniu ich?

Shonsu napisał(a):Co do kosztu ruskich - akurat piechota to najtańszy typ modelu w tej grze (poza samolotami) :) i zawsze da się zrobić parę dodatkowych baz np. z obsługi dział czy przyklejając mniej modeli na niektóre podstawki. Ruskie robią się drogie gdy grasz średnią pancerką bez zvezdy.


Jeśli nie masz czasu ani zdolności na malowanie i je zlecasz to nie jest tak różowo ;)

LajoN napisał(a):to się zdarza ale to i tak lepiej bo przeciwnik ma kupę w majtkach, że może przylecieć a to już sporo :D co do rzutów z dupy to w weekend na turnieju 1 gra grałem chyba 12 tur i przyleciał 1 raz..


Mi ostatnio przyleciał w ostatniej turze, nie do końca wiem po co, bo Dawowi został tylko jeden pluton (HQ też już nie było) już testujący morale :P
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!
Awatar użytkownika
Leszczyc
Starszy sierżant sztabowy
Starszy sierżant sztabowy
 
Posty: 240
Rejestracja: Pon Maj 08, 2017 12:53 pm

Re: Sowieci

Postprzez Shonsu » Śro Maj 24, 2017 1:19 pm

Lajon, Adrian - a moje królewskie za 480p. nie raz przez całą grę w nic nie trafiły albo nie zdawały FP.
A samolot w TY ostatnio przyleciał mi we wszystkich turach.

Chłopaki co mają na celu takie przykłady? :)
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Sowieci

Postprzez reksio » Śro Maj 24, 2017 1:27 pm

Shonsu napisał(a):Chłopaki co mają na celu takie przykłady? :)


Miałem podobne przemyślenia.

Z całym szacunkiem Adrian, kryteria oceny, które przyjąłeś są delikatnie mówiąc ... niedoskonałe, więc jak możesz się spodziewać wiarygodnego wyniku. Zagraj z 10 bitewek z pełnym Szturmowikiem, przynajmniej 5-6 z pancerką i wtedy pogadamy.
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2546
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Sowieci

Postprzez Shonsu » Śro Maj 24, 2017 1:34 pm

Leszczyc napisał(a):
Shonsu napisał(a):Dwoma działkami możesz nie społowic plutonu weterańskich czołgów a trzema raczej tak.


Moment, bo chyba nie rozumiem, jak działają działka lotnicze w takim razie. Mają ROF2, ale na każdy samolot? Myślałem, że liczba samolotów ma znaczenie tylko przy zestrzeliwaniu ich?


Tak jest - na każdy samolot.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Sowieci

Postprzez Leszczyc » Śro Maj 24, 2017 2:13 pm

Ok, czyli z samolotami jest tak, że bombami/rakietami rzucam jedną kością na każdy cel w kwadracie 20x20 (niezależnie od ilości celów i samolotów), natomiast działkami/karabinami rzucam 2oma/3ema kośćmi za każdy samolot? Czy mogę podzielić to na różne cele w dowolny sposób, czy każdy samolot może bić tylko w jeden cel? Czyli - jeśli np. mam 2 samoloty i 4 czołgi to mogę próbować wbić jedno trafienie w każdego?
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!
Awatar użytkownika
Leszczyc
Starszy sierżant sztabowy
Starszy sierżant sztabowy
 
Posty: 240
Rejestracja: Pon Maj 08, 2017 12:53 pm

Re: Sowieci

Postprzez reksio » Śro Maj 24, 2017 2:24 pm

Leszczyc napisał(a):Ok, czyli z samolotami jest tak, że bombami/rakietami rzucam jedną kością na każdy cel w kwadracie 20x20 (niezależnie od ilości celów i samolotów), natomiast działkami/karabinami rzucam 2oma/3ema kośćmi za każdy samolot? Czy mogę podzielić to na różne cele w dowolny sposób, czy każdy samolot może bić tylko w jeden cel? Czyli - jeśli np. mam 2 samoloty i 4 czołgi to mogę próbować wbić jedno trafienie w każdego?


Odpowiem trochę naookoło, ale wtedy będzie to odpowiedź pełna: z działek strzela się dokładnie zgodnie z zasadami strzelania.
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2546
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Sowieci

Postprzez Leszczyc » Śro Maj 24, 2017 2:26 pm

Czyli każdy samolot może w co innego, ale jeden samolot tylko w jeden cel? Ok, dzięki :)
Мы - сотрудники КОМКОНа-2. (...) Нам одно не разрешается: недооценить опасность. И если в нашем доме вдруг завоняло серой, мы просто обязаны предположить, что где-то рядом объявился черт с рогами, и принять соответствующие меры вплоть до организации производства святой воды в промышленных масштабах!
Awatar użytkownika
Leszczyc
Starszy sierżant sztabowy
Starszy sierżant sztabowy
 
Posty: 240
Rejestracja: Pon Maj 08, 2017 12:53 pm

PoprzedniaNastępna

Wróć do Flames of War - forum rozpisek

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość