Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1650 (V4)

Dyskusje o rozpiskach, składaniu armii etc.

Moderatorzy: Kubbek, Krawat

Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1650 (V4)

Postprzez Polewa » Pon Sie 21, 2017 9:33 pm

Stworzyłem sobie taką listę z myślą o nadchodzącym sezonie: http://forces.flamesofwar.com/FOWPrint. ... c5b9&PDF=Y . Myślę, że powinno to sobie poradzić i przeciw piechocie i przeciwko czołgom. Niestety nigdy jeszcze nie miałem okazji zagrać turniejowo na early, zwracam się więc z zapytaniem do szanownych forumowiczów, czy takie coś będzie działać, lub ewentualnie co zmienić?

Polish Pulk Kawalerii Zmotoryzowanej

Mechanised Company, from Blitzkrieg, page 26


Compulsory Pulk Kawalerii Zmotoryzowanej Regiment HQ (p.27) - CinC Rifle, 2iC Rifle, Polski-FIAT 508 field car, Motorcycle and sidecar (40 pts)

Compulsory Kawalerii Zmotoryzowanej Company (p.27) - Command Rifle/MG, Polski-FIAT 508 field car, 8x Rifle/MG, 2x Anti-tank rifle, 4x Polski-FIAT 621 truck (270 pts)

Compulsory Kawalerii Zmotoryzowanej Company (p.27) - Command Rifle/MG, Polski-FIAT 508 field car, 8x Rifle/MG, 2x Anti-tank rifle, 4x Polski-FIAT 621 truck (270 pts)

Zmotoryzowanej Anti-tank Gun Platoon (p.28) - Command Rifle, 3x 37mm wz 36 gun (130 pts)

Reconnaissance Tank Platoon (p.29) - Command TKS, 4x TKS (100 pts)
- Replace TKS tankettes with TKS (20mm FKA) (only replace up to 1/2 TKS tankettes) (5 pts)
- Warrior Roman Orlik (Roman counts as one of the allowed TKS (20mm)) (35 pts)

Zmotoryzowanej Anti-tank Gun Platoon (p.28) - Command Rifle, 3x 37mm wz 36 gun (130 pts)

Motorized Artillery Battery (p.30) - Command Rifle, Staff, 4x 75mm wz 1897 gun (305 pts)
- Observer Rifle (15 pts)
- Polski-FIAT 621 truck per gun (5 pts)

Czolgow Platoon (p.25) - Command 7TP jw, 4x 7TP jw (245 pts)


1550 Points, 7 Platoons
Ostatnio edytowany przez Polewa Śro Sty 31, 2018 10:45 pm, edytowano w sumie 5 razy
Polewa
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 126
Rejestracja: Śro Maj 25, 2016 4:53 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez reksio » Pon Sie 21, 2017 9:43 pm

Popraw link Wojtek - obecny nie działa.
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2546
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Polewa » Pon Sie 21, 2017 9:53 pm

Wkleiłem jeszcze raz, czy teraz działa?
Polewa
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 126
Rejestracja: Śro Maj 25, 2016 4:53 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez reksio » Pon Sie 21, 2017 9:57 pm

Nie. Copy-paste ze strony z rozpiską nie zadziała. Musisz w opcjach najpierw zaznaczyć 'freeze list', a potem 'share link' czy jakoś tak. Dopiero wtedy link zadziała.
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2546
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Polewa » Pon Sie 21, 2017 10:00 pm

Teraz już powinno działać.
Polewa
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 126
Rejestracja: Śro Maj 25, 2016 4:53 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Kubbek » Wto Sie 22, 2017 7:09 am

Mi wszedł ten link dopiero za drugim razem ;)
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 5043
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Shonsu » Wto Sie 22, 2017 7:33 am

Nie działa bo zapora w robocie mi blokuje. :mrgreen:

Może w 5 minut skopiować/przepisać dla wygody użytkowników forum mających doradzać? ;)
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez reksio » Wto Sie 22, 2017 8:14 am

Wygląda spoko, jedno co bym zmienił, to dodał jeszcze jakiś pluton moździerzy (w wersji do 1650 punktów), żeby mieć czym dziobać piechotę i okopane działa.
Image
reksio
Kapitan
Kapitan
 
Posty: 2546
Rejestracja: Wto Maj 31, 2011 10:18 am

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Polewa » Wto Sie 22, 2017 8:30 am

Dzięki, dodałem wersję tekstową ;-)
Polewa
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 126
Rejestracja: Śro Maj 25, 2016 4:53 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Shonsu » Wto Sie 22, 2017 12:51 pm

Dzięki za wklejenie. Dla mnie jest ok, tylko będzie dylemat z rezerwami.

W zeszłej edycji wszystkie dobre oddziały można było wrzucić na stół (ew. czołgi zostawić w rezerwach do flankowania). Teraz się tak nie da. Masz 930 p. na rezerwy, więc gdy trzeba się szeroko bronić wystawiasz powiedzmy: HQ, 2*piechotę, 2*działka, żeby pokryć dwie flanki - i chyba koniec?

To może nawet nie jest tak źle przeciw czołgom, ale bez artylerii nawet w obronie jest trochę goło, bo nie możesz odpowiedzieć wrogim działom. Mam wrażenie, że te 305p. utopione w armatach łączących 2 funkcje będzie często stało za stołem a potem wychodziło nie zawsze w wygodnym miejscu. AT8 jest fajne, ale gdy mieści się na stole. Poza tym nie jest niezbędne - długo gram Niemcami, których AT nie przewyższa 6 i mają 1 rusznicę na pluton (samolot słabo mi działał na czołgi w V3, a teraz w ogóle). I nie raz dało się przegonić z obiektów nawet Matyldy.

Tankietki też się nie zmieszczą (więc ambush z orlika się zmarnuje) albo będą konkurowały z lekkimi działkami, których potrzebujesz dla AT.

Tak więc spróbowałbym jeszcze przemyśleć co konkretnie chcesz mieć na stole przy rezerwach, żeby nie medytować długo przed grą. Warto mieć trochę tańsze oddziały dla elastyczności. Nie wiem niestety czy ten briefing ma tu jakieś pole do manewru - czy np. mają moździerze? Czy da się jeden pluton piechoty zmniejszyć, żeby dopchnąć tankietki/moździeże?
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Polewa » Wto Sie 22, 2017 1:37 pm

Dzięki bardzo za uwagi, jedyne moździerze jakie mogę dodać to 2 do HQ po 30 za sztukę. Artylerię brałem w celu wykopywania piechoty i dział, ewentualnie do zwalczania czołgów i dymienia. Co do rezerw, to musiałbym wpakować do nich 600 punktów, czyli żeby było najbliżej tej sumy to artylerię właśnie oraz 1 kompanię piechoty. Nie mam za bardzo pomysłu co by można było dać zamiast tej artylerii, może właśnie moździerze do HQ lub pluton HMG?
Polewa
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 126
Rejestracja: Śro Maj 25, 2016 4:53 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Shonsu » Wto Sie 22, 2017 1:51 pm

Hmm czyli nie mają nic tańszego co składałoby się z 4 dział? Szkoda. 2 moździerze to trochę mało, z drugiej strony te działa zabierają ci 1/3 punktów na stole. Nie wiem czy na takie punkty nie zdecydowałbym się na zmianę briefingu na mniej kosztowny (piechota czy coś) a zmechem grał na większe.

Jest jeszcze opcja, że bierzesz najbardziej agresywny battleplan, ogrywasz atakowanie i liczysz, że jako atakujący rzadziej będziesz miał rezerwy (albo wystarczy 1 piechota na stole). W sumie tak dotychczas grałem w V4 - piechotą w ataku.
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Polewa » Wto Sie 22, 2017 1:58 pm

W takim razie popróbuję tym atakować :-)
Polewa
Starszy sierżant
Starszy sierżant
 
Posty: 126
Rejestracja: Śro Maj 25, 2016 4:53 pm

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Kubbek » Wto Sie 22, 2017 2:28 pm

Drogi pluton w rezerwach? Przecież to najlepsze rozwiązanie - w ogóle najlepiej IMO by było gdyby mieć jeden super drogi pluton, który siedzi w rezerwie. Jeden rzut i pyk, wszystkie punkty wchodzą na stół. Jakby to jeszcze były czołgi to w ogóle miód, bo dodatkowo szybko pojadą na front (ja na Late miałem w rezerwach 3 Stugi i 2 Tygrysy - efekty były bardzo dobre).
"Spróbuję zabezpieczyć obiekt bez naruszania konwencji genewskiej..."
Awatar użytkownika
Kubbek
Wargamer w stanie spoczynku
Wargamer w stanie spoczynku
 
Posty: 5043
Rejestracja: Sob Gru 29, 2007 5:26 pm
Miejscowość: Warszawa

Re: Pułk Kawalerii zmotoryzowanej 1550 (V4)

Postprzez Shonsu » Wto Sie 22, 2017 2:58 pm

Nie ma co porównywać czołgów a dział. Jak pisałem czołgi ok (ma 7TP), mogą wyjść, przejechać na dobrą pozycję strzelecką, uciec itd., więc ma sens trzymanie w rezerwie. Działa raczej grzęzną tam gdzie wyjdą albo tracą czas na dotoczenie się - nie wspominając, że tracą okopanie. Trzeba sporo szczęścia w trafieniu na dobrą misję i teren + niewiedzy przeciwnika, żeby idealnie wyskoczyły tam gdzie trzeba mając pojazdy przeciwnika na widelcu. Do tego te działa robią za jedyną artylerię - jaki sens ma artyleria, która spędza tury za stołem?
Shonsu
Major
Major
 
Posty: 3758
Rejestracja: Czw Lip 08, 2010 7:33 pm

Następna

Wróć do Flames of War - forum rozpisek

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość